Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2007

Τα μάτια μιλούν...




Τα ζευγάρια που υποστηρίζουν τον έρωτα τους τονίζοντας ότι με την πρώτη ματιά κατάλαβαν ότι είναι πλασμένοι ο ένας...για τον άλλο μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτούν επισημαίνουν επιστήμονες, καθώς η πρώτη ματιά βασίζεται σε εγωιστικούς λόγους και όχι σε ρομαντικές έννοιες.
Επιστημονική ομάδα από το πανεπιστήμιο του Aberdeen κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα, μελετώντας τις απαντήσεις συνολικά 460 εθελοντών, από τους οποίους ζήτησαν να περιγράψουν τα συναισθήματα τους όταν έβλεπαν τις εικόνες χαρούμενων και αηδιασμένων ανδρών και γυναικών.

Σε όλες τις περιπτώσεις, οι επιστήμονες πρόβαλαν ταυτόχρονα δύο συνδυασμένες εικόνες που ήταν πανομοιότυπες με μοναδική διαφορά ότι σε άλλες ο εικονιζόμενος κοίταγε απευθείας το φωτογραφικό φακό ενώ σε άλλες είχε στραμμένο το βλέμμα του κάπου αλλού. Στη συνέχεια ζητούσαν από τους εθελοντές να σημειώσουν το πόσο ελκυστικό έβρισκαν τα άτομα σε κάθε ζευγάρι εικόνων.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις που έλαβαν, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η έλξη μεταξύ δύο ανθρώπων αναπτύσσεται καθαρά με βάση κοινωνικά στοιχεία, με βασικότερο όλων το ευθύ βλέμμα και το χαμόγελο. «Όταν κάποιος σε κοιτάει ευθεία στα μάτια με ύφος που δείχνει ότι σε βρίσκει ελκυστικό, μόνο τότε αρχίζεις κι εσύ να τον βλέπεις ερωτικά. Είναι καθαρά ναρκισσιστική ανθρώπινη συμπεριφορά» επεσήμανε ο επικεφαλής της έρευνας Dr Ben Jones.

«Όλοι μας σε κάποιο βαθμό γνωρίζουμε ότι αν κοιτάμε κάποιον στα μάτια και του χαμογελάμε γινόμαστε πιο ελκυστικοί στα μάτια του. Τα σημάδια που δείχνουν πόσο ελκυστικό μας βρίσκει κάποιος αποδεικνύονται ιδιαίτερα σημαντικά για την σύναψη ερωτικών σχέσεων. Βρίσκουμε ελκυστικούς, εκείνους τους ανθρώπους που μας έχουν δείξει ότι το αίσθημα είναι αμοιβαίο. Αυτό αποδεικνύει ότι η έλξη δεν είναι μόνο θέμα εξωτερικής ομορφιάς», πρόσθεσε ο Jones.

18 σχόλια:

artist είπε...

Αυτό είναι που λέμε "never jugde a book by its cover", ή στο πιο ελλήνικο "υπάρχει δαιφορά μεταξύ του φαίνεσθαι και του είναι"!

maya h melissa είπε...

Και επίσης και η μετάφραση ισχύει "ποτέ μην κρίνεις ένα βιβλίο απο το εξώφυλλο του" αλλά το αρχαϊζον μεταξύ φαίνεσθαι και είναι μου άρεσε. Ναι είναι αλήθεια μετά από αιώνες που οι "αρχαίοι ημών πρόγονοι" φωνάζαν το παραπάνω ρητό τελικά ανακαλύπτουμε ότι είχαν δίκιο! Σχεδόν παντού αλλά τέλος πάντων...!

Ανώνυμος είπε...

Να σταθούμε λίγο στο "συνδυασμό" βλέμμα-χαμόγελο, που είναι και η ουσία του θέματος.

Αν κάποιος απλά σε κοιτάει, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι σε γουστάρει... Τα δυο πιο πιθανά σενάρια είναι λόγω μιας έμφυτης "μανίας καταδίωξης" να σε κοιτάει σκεπτόμενος "κι αυτός εκεί τώρα γιατί με κοιτάει συνέχεια", ή λόγω ναρκισσισμού να σε κοιτάει σκεπτόμενος "άλλο ένα θύμα της γοητείας μου"...

Το να χαμογελάει κάποιος χωρίς να σε κοιτάει, είναι πιστεύω αυτονόητο ότι ή έχει καλή παρέα και του λέει αστεία πράγματα, ή είναι ένας solo χαζοχαρούμενος!

(Το αρσενικό 3ο ενικό που χρησιμοποιώ είναι για να συμπεριλάβω κ' άντρες κ' γυναίκες στο σχόλιο)

maya h melissa είπε...

Αχ φέλι pure evil δε με πιάνεις τώρα τελευταία, δε με πιάνεις. Δε μιλάω γενικά για το βλέμα μεταξύ δύο ανθρώπων...Μιλάω για το βλέμα δύο ανθρώπων που μέσω του βλέματος προσπαθούν να δείξουν την έλξη (ας το θέσω έτσι) μεταξύ τους...

Ανώνυμος είπε...

Μα κι εγώ γι'αυτό ακριβώς το βλέμμα μιλάω... Και λέω ότι δεν είναι αρκετό. Αν δεν έχει και χαμόγελο μαζι, δεν λέει τίποτα!

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν, φαντάσου το σκηνικό έτσι: Είσαι αραγμένη σε μια καφετέρια και βλέπεις απέναντί σου το δίμετρο το κουκλί το ζωγραφιστό. Σου κεντρίζει το... ενδιαφέρον! Διάβασε τώρα το "εκτός θέματος" σχόλιό μου και θα καταλάβεις τι εννοώ...

Για να νιώσεις ότι του αρέσεις, ότι έχεις ελπίδα, ή ότι είσαι επιθυμητή, περιμένεις να δεις το συνδυασμό βλέμμα-χαμόγελο... Με ένα από τα δυο, μάλλον ο "δίμετρος" ανήκει στις κατηγορίες που σου περιγράφω...

maya h melissa είπε...

Θα σου πω την αποψή μου λοιπόν στο θέμα που μου έθεσες. Κατ' αρχάς εμένα δε θα μου άρεσε ένα δύμετρο κουκλί, ίσως μου άρεσε ένα δύμετρο αντισυμβατικά ωραίο άτομο. Επίσης αν το άτομο απλά καθόταν απέναντί μου σε μια καφετέρια δε θα σήμαινε για μένα τίποτα παραπάνω από το απλό "ένας ωραίος κάθεται απέναντί μου" και δε μπα να κανε και τα γλυκά μάτια...Δεν τον ξέρω δε συνεχίζω...Σκέψου όμως το σκηνικό να είναι στην παρέα μου,που βγήκαμε για καφέ στην καφετέρια και κάθετε απέναντί μου και κοιτάει...Πέρα από το "τί με κοιτάει επιτέλους έτσι!" το σχετικό consept είναι on the table. Αν με πιάνεις τωρα... ;)

maya h melissa είπε...

Και τελικά το δίμετρος γράφεται με "ι" και όχι "υ"!!!!

Ανώνυμος είπε...

Βλέπεις λοιπόν που είναι όλα ανάλογα με το τι έχεις στο μυαλό σου? Στη περίπτωση που περιγράφεις (που σου εύχομαι να βγει έτσι αν το θες), είναι παραπάνω από σύμπτωση και σε καμία περίπτωση περιέργεια.

Δεν ήξερα ότι υπήρχε "συγκεκριμένη φάση" πίσω από το post, γι' αυτό πιθανολόγησα.

Επίσης, δεν λέω να βγαίνεις για να "ψωνίσεις" γκόμενο (το άλλο άκρο), αλλά δεν είναι σωστό να "απορρίπτεις" αυτούς που δεν ξέρεις. Ευκαιρία είναι να τους μάθεις. Δεν σου κάνουν, αυτοί χάνουν!
Είναι 3 απλούστατες περιπτώσεις:
- Σε πλησιάζει και δεν σου αρέσει. Τον απορρίπτεις ευγενικά.
- Σε πλησιάζει και σου κάνει καλή πρώτη εντύπωση. Στη πορεία, χωρίς εν τω μεταξύ να χετε δώσει υποσχέσεις ο ένας στον άλλο, ανακαλύπτεις ότι δεν έχετε χημεία. Του το λες, και συνεχίζεις ακάθεκτη τη ζωούλα σου
- Σε πλησιάζει και σου κάνει καλή πρώτη, δεύτερη, τρίτη, κ.ο.κ. εντύπωση... Είναι ή δεν είναι αυτό που ζητάς;

Με το να περιμένεις "φίλο του φίλου(ή της φίλης)" ίσως χάνεις το ιδανικό σου.

p.s. το "δίμετρο κουκλί" δεν πήγαινε στη Maya, αλλά σε κάθε γυναίκα που θα μπορούσε να είναι σε τέτοια φάση. Εσένα μπορεί να μη σου αρέσουν τα κουκλιά, άλλες όμως κάνουν σαν τρελές!

maya h melissa είπε...

Δεν απορρίπτω το άγνωστο (ας το θέσω έτσι) αλλά επειδή τέτοιου είδους προσεγγίσεις γνωρίζω (και ο καθένας γνωρίζει) που αποσκοπούν απλά δεν τις δέχομαι έτσι απλά. Δεν ξέρω αν κάνω λάθος ή οχι αλλά ως τώρα δε μου χει βγεί και σε κακό!

Ανώνυμος είπε...

Έεεεελα τώρα ρε συ Maya... Μη προσβάλλεις ούτε τη δική μου αλλά ούτε και τη δική σου νοημοσύνη...

Δεν έχουν όλοι αυτό το σκοπό...

Αλλά κι αν τον έχουν κάποιοι, στο χέρι σου είναι να το καταλάβεις (και πιστεύω ότι είσαι αρκετά έξυπνη για να το κάνεις εύκολα). Δεν σου είπα να αφήνεσαι με τη μια... Με λίγη επιφυλακτικότητα από τη μεριά της γυναίκας, ο λιγούρης φαίνεται σαν φακός στο σκοτάδι!

Γιατί κάτι τέτοιες χαζομάρες κάνουν οι γυναίκες και μετά γυρνάν και λένε "δεν υπάρχουν άντρες"...

Αν οι μισές είναι χαζές και αφήνονται αμέσως και οι άλλες μισές απορρίπτουν τη γνωριμία με κάποιον γιατί "σίγουρα σκέφτεται με λάθος κεφάλι", οι άντρες δεν φταίνε!

Τέλος πάντων, δεν θα σου αλλάξω την άποψη... Απλά προτιμώ τις σχέσεις όπως ήταν στα 80s...

maya h melissa είπε...

Στα 80's καλέ μου ήταν πολύ έντονο το φαινόμενο (κυρίως στην Ελλάδα) του προξενιού...Αλλά πέρα απ'αυτό εγώ ζω στο παρόν και επειδή είμαι πιο ευάλωτη και από τον πιο ευαίσθητο άνδρα, ας το θέσω έτσι, και όχι μόνο εγώ αλλά και κάθε γυναίκα, έχω το δικαίωμα να έχω κάποιες προκαταλήψεις για αυτούς που με πλησιάζουν σε μια καφετέρια και δεν τους ξέρω...Προτιμώ τους άγνωστους-γνωστούς του κυλικείου της σχολής...

Ανώνυμος είπε...

Αχ, καλή μου μελισσούλα, κάθε φορά εγώ βλέπω τα "γράμματα" κι εσύ τη "κορώνα"... Το ίδιο νόμισμα είναι...

Στα 80s υπήρχαν προξενιά. Και το να περιμένεις να γνωρίσεις τον έρωτά σου μέσα από παρέες είναι μια μορφή προξενιού.

Στα 80s υπήρχαν όμως και disco, όπου οι νέοι γνωρίζονταν πολύ πιο εύκολα απ' ότι σήμερα χωρίς πολλούς φόβους, απλά γιατί ξέραν να φέρονται (και με πολύ μεγαλύτερο δείκτη εγκληματικότητας εκείνη την εποχή, να προσθέσω). Σήμερα αυτό έχει εκλείψει. Καλώς ή κακώς. Για σένα καλώς. Φοβάσαι. Δεκτό. Για μένα κακώς. Αυτό γιατί δεν είναι δεκτό; Έστω ότι είμαστε στην ίδια καφετέρια. Τι κακό μπορώ να σου κάνω αν σου στείλω το παιδί που δουλεύει και σου προσφέρω ένα ποτό;

Επίσης, εξήγησε μου αυτό το "τον πιο ευαίσθητο άντρα, ας το θέσω έτσι". Εννοείς κάτι; Δεν υπάρχουν ευαίσθητοι άνδρες;

maya h melissa είπε...

Φυσικά και δεν υπάρχουν ευαίσθητοι άνδρες. Το ίδιο και με τις γυναίκες. Μη μου πεις ότι όλοι είστε ευαίσθητοι, καλοπροέρετοι κλπ κλπ γιατί αν το πείς θα πέσω απ'τα σύννεφα...
Τώρα γι'αυτό που λες με το ποτό, εξαρτάται...Αλλά κατα πάσα πιθανότητα δε θα το δεχόμουν... Όπως και να χεις, γιατί προσπαθείς να με πίσεις για το ανάποδο;; Εγώ έτσι το βλέπω και συμπεριφέρομαι ανάλογα... Και δεν πιστεύω οτι είμαστε διαφορετικές πλευρές του ίδιου νομίσματος... Αλλά αποψή μου... Έτσι το βλέπω εγώ...

Ανώνυμος είπε...

Τώρα γίνεσαι κακιά... Στο είπα και πριν, δεν προσπαθώ να σου αλλάξω την άποψη μου, απλά να σε κάνω να τη δεχτείς, όπως δέχομαι κι εγώ τη δική σου... Επιλογή σου είναι και μαγκιά σου.

Κοίταξε, για μένα δεν υπάρχει "άντρες vs. γυναίκες". Ως άνθρωποι είμαστε όλοι ευαίσθητοι, αναίσθητοι, έξυπνοι χαζοί... Δεν μπορείς να πεις "οι άντρες είναι αναίσθητοι" επειδή έχεις γνωρίσει 10 που έχουν στη παρούσα φάση της ζωής τους διαφορετικά ενδιαφέροντα από σένα...

Είτε το πιστεύεις είτε όχι, "φυσικά" υπάρχουν άντρες πιο ευαίσθητοι από γυναίκα, όπως και γυναίκες πιο δυναμικές από άντρα. Πρόσεχε, η διαφορά με αυτό που λες εσύ (που αλλάζει όλο το νόημα) είναι η λέξη όλοι που χρησιμοποίησες. Είναι μια γενίκευση που δεν μου άρεσε, γιατί με προσβάλλει... Ναι, δεν είναι ΟΛΟΙ ευαίσθητοι. Ναι, δεν είναι ΟΛΟΙ καλοπροαίρετοι. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ΟΛΟΙ κακοπροαίρετοι και αναίσθητοι... Ελπίζω να με καταλαβαίνεις...

Δεν είναι όλα στη ζωή "άσπρο-μαύρο"... Αντίθετα, πολύ και σε διάφορες αποχρώσεις ΓΚΡΙΖΟ...

maya h melissa είπε...

Δε το χρησιμοποίησα σα γενίκευση...Συγνώμη αν άφησα να εννοηθεί κάτι τέτοιο...
Την άποψη σου την δέχομαι αλλά δεν την εστερνίζομαι... Απλά επειδή φτάσαμε να το συζητάμε το θέμα τόσο πολύ φαινόταν σα να προσπαθούσες να με πείσεις για το αντίθετο...

Ανώνυμος είπε...

Πες το επιτέλους χρυσόστομη και γράψαμε 2ο post!!! Αν είχες πει από την αρχή "σωστό κι αυτό, αλλά εγώ φοβάμαι", θα χαμε τελέψει προ καιρού. ;p

Και πολύ καλά κάνεις και δεν ενστερνίζεσαι τις απόψεις των άλλων.

maya h melissa είπε...

Ευτυχώς που συννενοηθήκαμε επιτέλους!
Τις απόψεις των άλλων πάντα τις ακούω και πάντα τις δέχομαι ως απόψεις των άλλων...Αν μου αρέσουν κάποιες απ'αυτές τις ιυοθετώ (ας το πω έτσι) ή αν είναι και η δικιά μου άποψη ίδια καταλαβαίνω ότι υπάρχουν και άτομα που συμφωνούμε.Αλλά και τις αντίθετες απόψεις ή απλά τις διαφορετικές απόψεις δεν τις απορρίπτω,απλά ξ΄ρω μετά ότι υπάρχουν κι αυτές,έμπρακτα πια...